top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Youtube

Σχολές Επικοινωνίας και ΜΜΕ

  • Εικόνα συγγραφέα: About Career
    About Career
  • 23 Φεβ
  • διαβάστηκε 3 λεπτά
Σχολές Επικοινωνίας και ΜΜΕ

Στόχος των Τμημάτων Επικοινωνίας και ΜΜΕ

  • Η εκπόνηση ερευνητικού έργου στα ειδικά γνωστικά πεδία και συγκεκριμένα στους τομείς της επικοινωνίας, των μέσων και της πολιτιστικής διαχείρισης μέσω της αξιοποίησης διεπιστημονικών και πολυεπιστημονικών προσεγγίσεων, και 

  • Η παροχή υψηλού επιπέδου ακαδημαϊκής γνώσης και εκπαίδευσης των φοιτητών/τριών στα συναφή επιστημονικά πεδία, όπως και η προετοιμασία τους για μια ευδόκιμη επαγγελματική πορεία στο πεδίο της δημοσιογραφίας (τόσο των έντυπων όσο και των ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων), της εφαρμοσμένης επικοινωνίας (περιλαμβανομένης της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων) και της πολιτιστικής διαχείρισης, μέσω της σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη. 

Επιδίωξη του Τμήματος είναι οι απόφοιτοί/τες του να διαθέτουν επικοινωνιακή ικανότητα, ακαδημαϊκή επάρκεια, τεχνολογικές δεξιότητες, πολιτιστική εξοικείωση, φιλοσοφική προπαιδεία, κριτική σκέψη, επαγγελματική υπευθυνότητα, γνώση της αγοράς.

Ποια είναι τα Τμήματα Επικοινωνίας και ΜΜΕ

Παρακάτω εμφανίζονται οι σχολές που ορίστηκαν (από το Υπουργείο Παιδείας) ως «αντίστοιχες» για τις μετεγγραφές του 2024 και εντάχθηκαν στην ομάδα: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΜΕ.


ΓΕΛ

Βάση Εισαγωγής

Ε.Β.Ε

Ξένη Γλώσσα

ΕΚΠΑ

15.840

11,93

10,80

Αριστοτέλειο

16.040

10,73

10,80

Πάντειο

14.720

11,93

13,49


ΕΠΑΛ

Βάση Εισαγωγής

Ε.Β.Ε

Ξένη Γλώσσα

ΕΚΠΑ

11.190

9,81

10,80

Αριστοτέλειο

12,736

8,83

10,80

Πάντειο

10.140

8,37

13,49

Εισαγωγή φοιτητών και φοίτηση

Από τα ΓΕΛ η εισαγωγή γίνεται από το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές-Νομικές-Κοινωνικές) και από τα ΕΠΑΛ η εισαγωγή γίνεται από τον τομέα Διοίκησης και Οικονομίας για τα τμήματα του ΕΚΠΑ και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και για το Πάντειο Πανεπιστήμιο η εισαγωγή από ΕΠΑΛ γίνεται από τους τομείς Διοίκησης και Οικονομίας και από τον τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Το πρόγραμμα σπουδών των Τμημάτων έχει διάρκεια τέσσερα (4) έτη,

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα σπουδών και

  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου έχει τις εξής κατευθύνσεις:

1. Δημοσιογραφίας

2. Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

Το Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου έχει τις εξής κατευθύνσεις:

1. Δημοσιογραφίας

2. Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων

3. Πολιτισμού και Πολιτιστικής Διαχείρισης

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ δεν έχει κάποια κατεύθυνση.

Επαγγελματικά Δικαιώματα

Οι πτυχιούχοι των Τμημάτων εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ Επικοινωνίας, Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων.

Επαγγελματικές Προοπτικές

Οι απόφοιτοι μπορούν να ασχοληθούν:

  • σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων, Διαφήμισης 

  • σε Οργανισμούς και Επιχειρήσεις  στη διαχείριση Κοινωνικών Μέσων, Διαδικτυακής Παρουσίας, Διαχείρισης Υπηρεσιών και Παραγωγής Ψηφιακού Περιεχομένου.

  • σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών.

  • σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, έντυπα μέσα, ειδησεογραφικοί οργανισμοί)

  • σε εταιρείες Έρευνας Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου. 

  • σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (πολιτιστικούς, αθλητικούς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, οργανισμούς σχετικούς με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες) για την επικοινωνιακή πολιτική τους και την διαχείριση ψηφιακών μέσων για την επικοινωνία τους.

  • σε θέματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαχείρισης επωνυμίας (branding), 

  • σε θέματα δημοσιογραφίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθώς και οπτικοακουστικών και ψηφιακών παραγωγών, 

  • σε θέματα ψηφιακών μέσων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου,

  • σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείρισης ηλεκτρονικής φήμης.

Μεταπτυχιακές Σπουδές

Κατά διαστήματα κάθε Σχολή ανακοινώνει τα δικά της Μεταπτυχιακά.

Εδώ ενδεικτικά αναφέρουμε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου.

Το αντικείμενο του προγράμματος είναι η μελέτη, η έρευνα και η παροχή μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στα πεδία της Δημοσιογραφίας, με τρεις ειδικεύσεις:

  • Δημοσιογραφία στην Ψηφιακή Εποχή

  • Παγκόσμια Δημοσιογραφία

  • Δημοσιογραφία των Τεχνών και του Πολιτισμού

Μερικοί ενδιαφέροντες τομείς για Μεταπτυχιακό, Ελλάδας-Κύπρου-Εξωτερικού θα μπορούσαν να είναι:

-Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσα

-Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση

-Πολιτική και Διαδίκτυο

Η ενασχόληση με τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας θέλει επαγγελματίες που αγαπούν τη "μαγεία" της ταχύτητας και της ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο.
Το τμήμα είναι ιδιαίτερο και πολλά υποσχόμενο για όσους θέλουν να το δηλώσουν στο Μηχανογραφικό τους.


Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού


aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page