Τα καλοκαίρια των Πανελληνίων
Κάθε χρόνο από τον Ιούνιο μέχρι και τον Αύγουστο, χιλιάδες μαθητές ζουν την δοκιμασία της εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Εξετάσεις-Βαθμολογία-Αποτελέσματα. Αυτή είναι η διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Κούραση, αγωνία και ανασφάλεια συνοδεύουν αυτή τη πορεία. Στην ελληνική κουλτούρα η επαγγελματική επιτυχία είναι συνυφασμένη με το κύρος και το χρήμα που, εν δυνάμει, απορρέει από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Γιατρός, Δικηγόρος και Μηχανικός, ήταν, είναι και θα είναι, ψηλά στην ατζέντα των προτιμήσεων λόγω του κύρους που αποπνέουν και της οικονομικής ευχέρειας που υπόσχονται.
Αλλά...."ουκ επ’ άρτω μόνο ζήσεται ο άνθρωπος" και η κοινωνία για να επιβιώσει χρειάζεται την διαφοροποίηση της εργασίας. Χιλιάδες επαγγέλματα υπάρχουν που είναι εξίσου κερδοφόρα χωρίς να περνάνε αναγκαστικά από το πανεπιστήμιο.
Όλα όμως χρειάζονται εκπαίδευση, γιατί ο ανεκπαίδευτος εργαζόμενος δεν έχει υπόσταση και ταυτότητα.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα.
Ειδικός σε CNC (Computer Numerical Control)
Τα CNC συστήματα είναι βασικά αυτόματα συστήματα που λειτουργούν με προγραμματισμό, με υπολογιστές, τοποθετημένους σε μία μηχανή. Οι CNC μηχανές χρησιμοποιούν κωδικοποιημένες οδηγίες που στέλνονται σε έναν εσωτερικό υπολογιστή και έτσι δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας βιομηχανικών εξαρτημάτων, χωρίς άμεση ανθρώπινη βοήθεια με ακρίβεια και ταχύτητα. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι των μηχανών CNC, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μια ευρεία ποικιλία υλικών. Μεταξύ αυτών, οι μηχανές τόρνου CNC, οι μηχανές φρεζαρίσματος, οι μηχανές διάτρησης και οι μηχανές κοπής είναι οι πιο συνηθισμένες. Επιπλέον, οι εκτυπωτές 3D, οι μηχανές router και οι μηχανές ηλεκτρικής εκκένωσης είναι από τους πιο συνηθισμένους τύπους μηχανών CNC.
Η ζήτηση σε εγχώριο αλλά και διεθνές επίπεδο, χειριστών τέτοιων εργαλειομηχανών είναι πολύ υψηλή και προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η έλλειψη στην Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια είναι συντριπτική.
Η εκπαίδευση προσφέρεται από εξιδεικευμένα εργαστήρια σπουδών τα οποία εξειδικεύονται στον σχεδιασμό και την κατασκευή εξαρτημάτων υψηλής ακρίβειας και πολυπλοκότητας, εξυπηρετώντας ειδικές ανάγκες κατεργασίας πολλών επώνυμων εξαγωγικών βιομηχανιών από διάφορους κλάδους, όπως αμυντική βιομηχανία, επιστημονικό εξοπλισμό, φαρμακοβιομηχανία, έρευνα & ανάπτυξη, τρόφιμα & ποτά κλπ. Η εκπαίδευση σε CNC είναι ανεξάρτητη από την ηλικία, το φύλο, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο και την ύπαρξη ή μη πρότερης επαγγελματικής εμπειρίας.
Σχολές Ξεναγών
Η οικονομία της Ελλάδας, στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Έτσι η ανάγκη για ξεναγούς είναι μεγάλη.
Είναι σχολές μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης διάρκειας δύο (2) εκπαιδευτικών ετών.
Η εισαγωγή στις Σχολές Ξεναγών πραγματοποιείται κατόπιν Προκήρυξης του Υπουργείου Τουρισμού και η επιλογή γίνεται με μοριοδότηση.
Οι Σχολές Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού λειτουργούν σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Ρόδος.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν Έλληνες/Ελληνίδες υπήκοοι, υπήκοοι κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και υπήκοοι κρατών εκτός της ΕΕ, εφόσον διαμένουν νόμιμα στη χώρα και γνωρίζουν άριστα την ελληνική γλώσσα (επίπεδο Γ2/C2).
Το 70% των προκηρυσσόμενων θέσεων καλύπτεται από αποφοίτους γενικού ή επαγγελματικού λυκείου και το 30% από πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όλοι/όλες οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν, πρέπει να έχουν πιστοποιημένη άριστη γνώση επιπέδου Γ2/C2, τουλάχιστον δύο (πέραν της ελληνικής) ξένων γλωσσών.
Η φοίτηση στη Σχολή Ξεναγών παρέχεται δωρεάν και είναι υποχρεωτική για το σύνολο του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ασφαλιστής
Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, σε περιόδους κρίσης οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερο ασφαλιστικές και επενδυτικές υπηρεσίες καθώς η αβεβαιότητα, τους οδηγεί να σκεφτούν καλύτερα το μέλλον.
Ο ασφαλιστής προτείνει ασφαλιστικά προγράμματα για προστασία ή κάλυψη των πολιτών και των περιουσιών τους από διάφορους κινδύνους, ατυχήματα, ασθένειες, συντάσσει και υπογράφει τα σχετικά συμβόλαια. Οι ασφαλιστές μπορεί να εξειδικευτούν σε διάφορους τομείς όπως στην ασφάλιση ζωής, υγείας, περιουσίας ή αστικής ευθύνης. Δρώντας ως ελεύθεροι επαγγελματίες, μπορεί να δραστηριοποιηθούν ως ασφαλιστικοί πράκτορες.
Για να εργαστεί κάποιος ως ασφαλιστής, δεν απαιτούνται ειδικά τυπικά προσόντα ή σπουδές. Μπορεί να είναι απόφοιτος Γυμνασίου, Λυκείου, Ι.Ε.Κ. (Ειδικός Ασφαλιστικών Εργασιών), ή Πανεπιστημιακής Σχολής (κατά προτίμηση οικονομικών, ασφαλιστικών, ή στατιστικών τμημάτων). Κάθε ασφαλιστική εταιρεία διοργανώνει ειδικά τακτικά σεμινάρια για ενημέρωση των στελεχών της και των συνεργατών της, πάνω στην πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων.
Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει τη σχετική άδεια άσκησης του επαγγέλματος από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Νομοθετικά κατοχυρώνονται από το Ν. 2170/93 και οφείλουν να υπακούουν στον κώδικα των συντονιστών.
Η αγορά των ασφαλειών αναπτύσσεται και υπάρχει μια συνεχής ζήτηση για άτομα που επιθυμούν να γίνουν ασφαλιστές, αλλά και μεγάλη προσφορά νέων στελεχών.
Οι οικονομικές αποδοχές μπορούν να γίνουν αρκετά ικανοποιητικές, αφού προσαυξάνονται με ποσοστά ανάλογα με την παραγωγικότητα του συγκεκριμένου ασφαλιστή.
Υποτιτλισμός και Οπτικοακουστική Μετάφραση
Ο τομέας του υποτιτλισμού προσφέρει ευκαιρίες για εργασία τόσο σε ελεύθερους επαγγελματίες όσο και σε εταιρείες παραγωγής και διανομής οπτικοακουστικού περιεχομένου. Με την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία, μπορεί να επιτύχει κάποιος επαγγελματική αποκατάσταση και να αναπτύξει μια επιτυχημένη καριέρα.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν:
► απόφοιτοι Πανεπιστημίου της ημεδαπής και της αλλοδαπής που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επιπέδου Β2 για την Αγγλική ή/και Γαλλική ή/και Γερμανική Γλώσσα, ► απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επιπέδου Β2 για την Αγγλική ή/και Γαλλική ή/και Γερμανική Γλώσσα.
Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί που παρέχουν εκπαίδευση στον υποτιτλισμό και την οπτικοακουστική μετάφραση. Η εκπαίδευση έχει ως βασικό σκοπό να εισαγάγει τους εκπαιδευόμενους στο χώρο της Οπτικοακουστικής Μετάφρασης, να τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα προσβασιμότητας και να τους επιτρέψει να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες στο είδος του υποτιτλισμού: ενδογλωσσικού αλλά και διαγλωσσικού (γλώσσες εργασίας: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ελληνικά). Οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν τις κατάλληλες δεξιότητες ούτως ώστε να είναι ικανοί να εργαστούν στη βιομηχανία παραγωγής πολυμεσικού περιεχομένου ως υποτιτλιστές.
Η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται από το εύρος των επιλογών μας.