Ποια είναι τα Καλλιτεχνικά Σχολεία και ποια έχουν τάξεις Λυκείου (Λ.Τ) που λειτουργούν στη χώρα μας
/α | ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙO ΜΕ Λ.Τ. | ΤΗΛΕΦΩΝΟ | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΟΥ |
1 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Γέρακα | 210-6616130 | |
2 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ηρακλείου Κρήτης | 2810-762610 | |
3 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης | 2310-727341 | |
4 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κερατσινίου-Δραπετσώνας | 210-4613060 | |
5 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Περιστερίου | 210-5724882 | |
6 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Κοζάνης | 24610-99875 | |
7 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών | 210-6453736 | |
8 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Μεσολογγίου | 26310-24683 | |
9 | Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αργολίδας | 27510-89283 |
Καλλιτεχνικά Σχολεία
Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι δημόσια σχολεία Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, με διευρυμένο πρόγραμμα που δίνει έμφαση στις Τέχνες.
Περιλαμβάνουν Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο και ως υπερτοπικά – διαδημοτικά σχολεία μπορούν να δέχονται μαθητές από περισσότερους δήμους.
Ιδρύθηκαν το 2003 με σκοπό την εξοικείωση, ενθάρρυνση και υποστήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Καλές Τέχνες, καθώς και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους. Επίσης, προετοιμάζουν τους νέους που επιθυμούν να ακολουθήσουν τις Τέχνες επαγγελματικά, χωρίς παράλληλα να υστερούν σε γενικές γνώσεις, αν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επαγγελματικής κατεύθυνσης.
Κατευθύνσεις και ωρολόγιο πρόγραμμα
Το πρόγραμμα μαθημάτων περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας του Γενικού Γυμνασίου-Λυκείου, με επιπλέον μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας των παρακάτω τριών κατευθύνσεων:
1) Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών
Στην κατεύθυνση των Εικαστικών επιδιώκεται η ενίσχυση της δημιουργικότητας και της έκφρασης, της προσέγγισης του περιβάλλοντος, της κριτικής σκέψης και του πειραματισμού, μέσω μαθημάτων, όπως η δημιουργική γραφή και το εργαστήριο εικαστικών. Στα εργαστήρια οι καλλιτέχνες-εκπαιδευτικοί εξοικειώνουν τους μαθητές με τις αισθητικές αξίες της Τέχνης.
2) Κατεύθυνση Θεάτρου – Κινηματογράφου
Στην κατεύθυνση του Θεάτρου – Κινηματογράφου το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην επίτευξη αρμονικής σχέσης με το σώμα, το οποίο ως εργαλείο συνειδητοποίησης θα αποτελέσει στη συνέχεια μέσο σπουδής και έκφρασης. Οι μαθητές διδάσκονται υποκριτική, φωνητική, βασικές αρχές σκηνοθεσίας, κινηματογραφικής τεχνολογίας – μοντάζ όπως και computer animation.
3) Κατεύθυνση Χορού
Στην κατεύθυνση του Χορού τα μαθήματα αφορούν σε βασικές ασκήσεις διδασκαλίας κλασικού μπαλέτου, μοντέρνου και παραδοσιακού χορού. Σταδιακά οι μαθητές (μέσω μεθοδευμένων, βιωματικών ασκήσεων) εξοικειώνονται με τους ρυθμούς και αποκτούν στοιχειώδεις γνώσεις για τη θεωρία και ιστορία της μουσικής. Επίσης, ασχολούνται λίγο με το θέατρο και τα εικαστικά.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και Λυκείων, είναι διευρυμένο και διαμορφώνεται σε σαράντα (40) ώρες εβδομαδιαίως. Λόγω του διευρυμένου ωραρίου αλλά και λόγω της απόστασης, οι μαθητές των Καλλιτεχνικών Σχολείων σιτίζονται δωρεάν εντός του σχολείου και μεταφέρονται δωρεάν από και προς το σχολείο που φοιτούν.
Εισαγωγή στα Καλλιτεχνικά Σχολεία
Στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές-απόφοιτοι των δημοτικών σχολείων κατόπιν επιλογής (εισαγωγικών εξετάσεων). Οι αιτήσεις για συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής μαθητών υποβάλλονται από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, με τις εξετάσεις να διενεργούνται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου κάθε σχολικού έτους. Κάθε μαθητής μπορεί να είναι υποψήφιος σε περισσότερες από μία κατευθύνσεις και, εάν επιλεγεί σε περισσότερες από μία κατευθύνσεις, θα εγγραφεί στην κατεύθυνση που θα επιλέξει ο ίδιος.
Στα Καλλιτεχνικά Λύκεια και συγκεκριμένα στην Α΄ τάξη αυτών εγγράφονται αυτοδικαίως οι απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και/ή μαθητές από άλλα γυμνάσια μετά από κατατακτήριες εξετάσεις.
Αφού ολοκληρωθούν οι απευθείας εγγραφές έως τις 5 Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους και εφόσον ο επιτρεπόμενος αριθμός των μαθητών δεν έχει συμπληρωθεί, προκηρύσσονται κατατακτήριες εξετάσεις ειδικά για την Α΄ Λυκείου.
Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων της Α΄ Λυκείου προέρχεται από τη διδακτέα ύλη της Γ΄ τάξης των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων ανά κατεύθυνση και μάθημα και ανακοινώνεται από τα Καλλιτεχνικά Σχολεία με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Να σημειωθεί ότι τα κριτήρια για τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών που δέχεται ένα σχολείο είναι η κτηριακή υποδομή του σχολείου και γενικότερα όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου, με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα να μην υπερβαίνει τους είκοσι πέντε μαθητές.
Εξετάσεις
Α΄ Γυμνασίου
Oι υποψήφιοι μαθητές για την εγγραφή τους στην Α΄ τάξη Γυμνασίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου εξετάζονται ως εξής:
α) Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών
1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 3 ώρες).Σχέδιο με χρώμα ή ασπρόμαυρο. Οι υποψήφιοι μαθητές εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου σχεδιάζουν/ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δώσει η επιτροπή. Το χαρτί σχεδίου είναι διαστάσεων 30X50εκ.. Ο υποψήφιος δύναται να χρησιμοποιήσει την μια όψη της σχεδιαστικής επιφάνειας για δοκιμές-προσχέδια ώστε να καταλήξει στην τελική επιλογή της απόδοσης της ιδέας του την οποία και θα σχεδιάσει-ζωγραφίσει στην άλλη όψη της σχεδιαστικής επιφάνειας. Εάν κάποιος υποψήφιος ζητήσει επιπλέον χαρτί σχεδίου σε αντικατάσταση του πρώτου, του δίδεται και το πρώτο καταστρέφεται την ίδια στιγμή. Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από λαδομπογιές.(80 μονάδες)
2ο ΘΕΜΑ. (διάρκεια 1 ώρα).Γραπτή εξέταση: Οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται στη συνέχεια να περιγράψουν σε ένα κείμενο (έως 200 λέξεων περίπου) το έργο τους ή και τις σκέψεις τους πάνω σ' αυτό. (20 μονάδες)
Το άθροισμα των μονάδων των δύο θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία του μαθήματος με άριστα το εκατό (100).
β) Κατεύθυνση Θεάτρου - Κινηματογράφου
1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1.30 ώρα).Προετοιμασία ομάδας (Ζέσταμα), Αυτοσχεδιασμός: Οι υποψήφιοι μαθητές/τριες οργανωμένοι σε ομάδες (έως 24 άτομα) συμμετέχουν σε προετοιμασία μαθήματος θεατρικής έκφρασης. Στη συνέχεια οι υποψήφιοι μαθητές οργανωμένοι σε μικρότερες ομάδες (έως 6 ατόμων) αυτοσχεδιάζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δώσει η επιτροπή. (40 μονάδες)
2ο ΘΕΜΑ. Απόδοση Κειμένου: Οι υποψήφιοι μαθητές παίρνουν από την επιτροπή ένα μικρό λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή πεζό 50-80 λέξεων), το οποίο μελετούν ατομικά. Αφού ολοκληρώσουν το πρώτο στάδιο (ζέσταμα - αυτοσχεδιασμός), καλούνται να αποδώσουν το κείμενο διαβάζοντάς το δυνατά ενώπιον της επιτροπής. (20 μονάδες)
3ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1 ώρα).Γραπτή εξέταση: Οι υποψήφιοι μαθητές διαλέγουν από ένα σύνολο εικόνων τρεις έως πέντε (03-05) εικόνες (φωτογραφίες), με τις οποίες δημιουργούν ένα σενάριο (ιστορία), που καλούνται στη συνέχεια να γράψουν (κείμενο 200 λέξεων περίπου). (40 μονάδες). Όλες οι εικόνες θα είναι εκτυπωμένες πάνω σε χαρτί A4.
Το άθροισμα των μονάδων των τριών θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία με άριστα το εκατό (100).
γ) Κατεύθυνση Χορού
1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1.30 ώρα ανά ομάδα) α) Ενεργοποίηση (Ζέσταμα): Οι υποψήφιοι μαθητές/τριες, οργανωμένοι σε ομάδες (έως 20 άτομα), συμμετέχουν σε μάθημα χορού, το οποίο περιλαμβάνει ασκήσεις στο πάτωμα, στην όρθια θέση και στο χώρο. Όλες οι ασκήσεις στοχεύουν στην κινητοποίηση της δημιουργικής φαντασίας των υποψηφίων και αποτελούν έμπνευση και βάση για τον αυτοσχεδιασμό που ακολουθεί. (30 μονάδες) β) Αυτοσχεδιασμός: Η προηγούμενη διαδικασία ολοκληρώνεται με αυτοσχεδιασμό πάνω σε ένα θέμα με ή και χωρίς μουσική, που ορίζει η επιτροπή. (40 μονάδες) γ) Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί: Ο καθηγητής/τρια Φυσικής Αγωγής υποδεικνύει Ελληνικούς Παραδοσιακούς Χορούς, τους οποίους εκτελεί η ομάδα. (10 μονάδες).
2ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1 ώρα).Γραπτή Εξέταση: Οι υποψήφιοι διαλέγουν από ένα σύνολο, τρεις έως πέντε (03-05) εικόνες (φωτογραφίες), με τις οποίες δημιουργούν μία ιστορία, που καλούνται να γράψουν σε κείμενο διακοσίων λέξεων περίπου. (μονάδες 20).
Όλες οι εικόνες δίδονται εκτυπωμένες σε φύλλο A4.
Το άθροισμα των μονάδων των δυο θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία του μαθήματος με άριστα το εκατό (100).
Οι υποψήφιοι βαθμολογούνται ως εξής: Η βαθμολογία κάθε βαθμολογητή καταχωρείται σε ειδικό φύλλο εξέτασης υποψηφίων, που φέρει τη σφραγίδα του Γυμνασίου και υπογράφεται από τον βαθμολογητή και τον Πρόεδρο της Επιτροπής Επιλογής Μαθητών.
Ο βαθμός κάθε θέματος είναι ο μέσος όρος των βαθμών των τριών βαθμολογητών και δίνεται με προσέγγιση δέκατου.
Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής συνέρχεται η Ε.Ε.Μ. με πρόσκληση του Προέδρου της και, με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης, συντάσσει πράξη με πίνακα αποτελεσμάτων των εξετασθέντων ανά κατεύθυνση κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά. Ο παραπάνω πίνακας των αποτελεσμάτων αναρτάται στο οικείο Καλλιτεχνικό Σχολείο το αργότερο εντός δύο ημερών και διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση είναι η εξής:
Εικαστικών: Θέμα 1ο = 40, Θέμα: 2ο =10
Θεάτρου/Κινηματογράφου: Θέμα 1ο = 20,
Θέμα: 2ο =10 Θέμα 3ο = 20
Χορού: Θέμα 1ο = 40, Θέμα: 2ο =10
Επιτυχόντες είναι όσοι έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση.
Στον πίνακα αποτελεσμάτων εμφανίζονται με διακριτό τρόπο όλες οι κατηγορίες υποψηφίων ως εξής:
α) ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ (σύμφωνα με τον καθορισμένο αριθμό θέσεων του σχολείου για την Α΄ τάξη Γυμνασίου),
β) ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ (όσοι έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα αλλά κατατάσσονται σε θέση χαμηλότερη του τελευταίου εισακτέου),
γ) ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ (όσοι δεν έλαβαν την βαθμολογική βάση ανά θέμα) και
δ) ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΘΟΝΤΕΣ
Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εισαχθούν στο Καλλιτεχνικό Σχολείο υποψήφιοι που δεν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα.
Β. Κατατακτήριες Εξετάσεις στο Λύκειο - Εξεταστέα ύλη ανά κατεύθυνση και ανά τάξη.
1. Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου από μετεγγραφή, ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαήμερου του Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.
2. Με απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/τριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται έως την 12η Σεπτεμβρίου κάθε έτους, μετά από σχετική εισήγηση του/της Διευθυντή/τριας του Καλλιτεχνικού Σχολείου, προκηρύσσονται οι τυχόν κενές θέσεις στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών υποβάλλουν αίτηση στο Καλλιτεχνικό Λύκειο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικίας τους ή στο Καλλιτεχνικό Λύκειο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στον νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους, λειτουργούν περισσότερα του ενός Καλλιτεχνικά Λύκεια. Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων κηδεμόνων μπορούν να υποβληθούν από την ημέρα της προκήρυξης των κενών θέσεων και μέχρι δύο ημέρες πριν την διεξαγωγή των εξετάσεων.
Κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να είναι υποψήφιος σε μία ή δύο κατευθύνσεις.
Σε περίπτωση που ένας/μία μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι υποψήφιος/α σε δύο κατευθύνσεις, τότε ο κηδεμόνας του υποβάλλει διαφορετική αίτηση για κάθε κατεύθυνση. Όσον αφορά την κατεύθυνση Χορού, οι κηδεμόνες μαζί με την αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πρέπει να προσκομίσουν Ιατρικές Βεβαιώσεις υγείας και καλής φυσικής / ορθοπεδικής κατάστασης από Παθολόγο / Παιδίατρο και από Ορθοπεδικό γιατρό, στις οποίες θα αναφέρεται η δυνατότητα φοίτησης των μαθητών στην κατεύθυνση Χορού.
3. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται από Επιτροπή Κατατακτηρίων Εξετάσεων που ορίζεται με απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/τριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα, από εισήγηση του/της Διευθυντή/τριας του Καλλιτεχνικού Σχολείου.
Οι Επιτροπές Επιλογής Μαθητών στα Καλλιτεχνικά Λύκεια είναι τριμελείς και αποτελούνται από καθηγητές (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους) του Καλλιτεχνικού Σχολείου ή όμορου σχολείου ή σχολής, εκπαιδευτικού ιδρύματος, Α.Ε.Ι., οι οποίοι διδάσκουν μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της αντίστοιχης ειδικότητας.
Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων για την Α΄ Λυκείου
προέρχεται από τη διδαχθείσα ύλη της Γ΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου, ενώ η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων για τη Β΄ τάξη Λυκείου από τη διδαχθείσα ύλη της Α΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Η εξεταστέα ύλη ορίζεται από το κάθε σχολείο μέχρι το τέλος Ιουνίου και ανακοινώνεται στο σχολείο με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Κατατακτήριες εξετάσεις ανά κατεύθυνση
Οι εξετάσεις χωρίζονται σε τρεις ενότητες ανά κατεύθυνση ως εξής:
Κατεύθυνση εικαστικών για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου
Α) Δημιουργία εικαστικού έργου. Οι υποψήφιοι μαθητές εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (έως 3 ώρες) σχεδιάζουν / ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δοθεί προερχόμενο από την ύλη του μαθήματος ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ της Γ΄ τάξης Γυμνασίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Το χαρτί σχεδίου θα είναι διαστάσεων 30x50 εκ. στο οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πίσω σελίδα ως πρόχειρο. Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από λαδομπογιές.
Β) Κείμενο 300 λέξεων περίπου, όπου ο υποψήφιος αναπτύσσει γραπτώς το θέμα που έχει δοθεί στην Α΄ ενότητα.
Γ) Συνέντευξη / συζήτηση με την Επιτροπή Επιλογής Μαθητών, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, όπου ο υποψήφιος θα έχει τη δυνατότητα εκτός των άλλων να αναφερθεί και στους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να φοιτήσει σε Καλλιτεχνικό Σχολείο.
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100 είναι: Α: 60, Β:30, Γ:10.
Κατεύθυνση θεάτρου - κινηματογράφου για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου
Α) Υποκριτική με βάση ένα κείμενο που θα έχει προετοιμάσει ο υποψήφιος από την ύλη της Γ΄ τάξης Καλλιτεχνικού Γυμνασίου.
Β) Αυτοσχεδιασμός (σε ομάδες έως 5 ατόμων) με θέμα που δίνει η Επιτροπή Επιλογής Μαθητών την ώρα των εξετάσεων.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες / φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο εικόνων που θα δοθούν (περίπου 9 εικόνες).
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100 είναι: Α :40, Β:30, Γ:30.
Κατεύθυνση χορού για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου
Α) Αυτοσχεδιασμός με μουσική που θα έχει επιλέξει ο ίδιος ο υποψήφιος και θα φέρει μαζί του σε cd ή άλλο μέσο.
Β) Κινησιολογικό μοτίβο από τον κλασικό και σύγχρονο χορό καθ’ υπόδειξη του εξεταστή / χορευτή.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες / φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν και θα αφορούν στο χορό (περίπου 9 εικόνες).
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100 είναι: Α :40, Β:30, Γ:30.
Κατεύθυνση εικαστικών για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου
Α) Δημιουργία εικαστικού έργου. Οι υποψήφιοι μαθητές, εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου, σχεδιάζουν/ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δοθεί προερχόμενο από την ύλη του μαθήματος ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ της Α΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Το χαρτί σχεδίου θα είναι διαστάσεων 30x50 εκ. στο οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πίσω σελίδα ως πρόχειρο. Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από λαδομπογιές.
Β) Κείμενο 300 λέξεων περίπου, όπου ο υποψήφιος αναπτύσσει γραπτώς το θέμα που έχει δοθεί στην Α΄ ενότητα.
Γ) Συνέντευξη / συζήτηση με την Επιτροπή Επιλογής Μαθητών, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, όπου ο υποψήφιος θα έχει τη δυνατότητα εκτός των άλλων να αναφερθεί και στους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να φοιτήσει σε Καλλιτεχνικό Σχολείο.
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100 είναι: Α :60, Β:30, Γ:10.
Κατεύθυνση θεάτρου - κινηματογράφου για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου
Α) Υποκριτική με βάση ένα κείμενο που θα έχει προετοιμάσει ο υποψήφιος από την ύλη της Α΄ τάξης Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Β) Αυτοσχεδιασμός (σε ομάδες έως 5 ατόμων) με θέμα που δίνει η Επιτροπή Επιλογής Μαθητών την ώρα των εξετάσεων.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες / φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν (περίπου 9 εικόνες).
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100: Α :40, Β:30, Γ:30.
Κατεύθυνση χορού για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου
Α) Αυτοσχεδιασμός με μουσική που θα έχει επιλέξει ο ίδιος ο υποψήφιος και θα φέρει μαζί του σε cd ή άλλο μέσο.
Β) Κινησιολογικό μοτίβο από τον κλασικό και σύγχρονο χορό καθ’ υπόδειξη του εξεταστή / χορευτή.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες / φωτογραφίες που διαλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν και θα αφορούν στο χορό (περίπου 9 εικόνες).
Βαθμολογία ανά ενότητα με άριστα το 100: Α :40, Β:30, Γ:30.
Βαθμολογική βάση ανά θέμα στις Α΄ και Β΄ τάξεις
Η βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση είναι η εξής:
Εικαστικών: Ενότητες Α: 30, Β: 15, Γ: 5
Θεάτρου / Κινηματογράφου: Ενότητες Α: 20, Β: 15, Γ: 15
Χορού: Ενότητες Α: 20, Β: 15, Γ: 15
Πίνακας αποτελεσμάτων
Μετά το πέρας της διαδικασίας των κατατακτηρίων εξετάσεων συνέρχεται / συνέρχονται η/οι Ε.Κ.Ε. με πρόσκληση του Προέδρου τους και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης συντάσσει/σουν πρακτικό με πίνακα αποτελεσμάτων ανά κατεύθυνση για το σύνολο των εξετασθέντων κάθε τάξης κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά.
Επιτυχόντες είναι όσοι έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση. Στον πίνακα αποτελεσμάτων εμφανίζονται με διακριτό τρόπο όλες οι κατηγορίες υποψηφίων:
α) ΚΑΤΑΤΑΧΘΕΝΤΕΣ (σύμφωνα με τις προκηρυχθείσες θέσεις ανά τάξη),
β) ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ (όσοι έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα, αλλά κατατάσσονται σε θέση χαμηλότερη του τελευταίου καταταχθέντος),
γ) ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ (όσοι δεν έλαβαν την βαθμολογική βάση ανά θέμα) και
δ) ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΘΟΝΤΕΣ.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εισαχθούν στο Καλλιτεχνικό Σχολείο υποψήφιοι που δεν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα.
Ο πίνακας επιλαχόντων που καταρτίζεται μετά το πέρας των κατατακτηρίων εξετάσεων παύει να ισχύει μετά από την 31η Οκτωβρίου του σχολικού έτους που διενεργήθηκαν οι εν λόγω εξετάσεις.
Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία σχεδιάστηκαν για να δώσουν χώρο έκφρασης και μάθησης στα παιδιά με καλλιτεχνικές ανησυχίες και ενδιαφέροντα. Χωρίς να παραμελείται η γενική παιδεία, οι μαθητές αφήνουν ελεύθερη τη φαντασία τους να δημιουργήσουν, αλλά και να πειραματιστούν στο χορό ή στο κινηματογράφο ή στις εικαστικές τέχνες.
Είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να σχεδιάσουν σωστά την σταδιοδρομία τους, να πάρουν έγκυρες πληροφορίες και να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο τα ταλέντα τους.
Όλα αυτά είναι δυνατά με την βοήθεια του Επαγγελματικού Προσανατολισμού.